Materská škola, Kubranská 20, 911 01  Trenčín

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti,  jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy Kubranská 20, Trenčín

 za školský rok 2018/2019

                                                   Vypracovala: Iveta Suletyová, riaditeľka MŠ

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy Kubranská 20, Trenčín

školský rok 2018/2019

Predkladá: Suletyová Iveta, riad. MŠ.....................................

Prerokované pedagogickou radou dňa 28.08.2019

Vyjadrenie rady školy zo dňa

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Rada školy súhlasí s obsahom Správy o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok  2018/2019

Predseda rady školy: Balgová  Lucia...........................................

Stanovisko zriaďovateľa

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64 Trenčín

schvaľuje / neschvaľuje

Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy Kubranská 20, Trenčín

............................................................

za zriaďovateľa

SPRÁVA

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach 

 Materskej školy Kubranská 20 Trenčín

v školskom roku 2018/2019

1. Základné identifikačné údaje o škole:

Názov školy                        Materská škola

Adresa školy                                Kubranská 20                        

IČO                                        36129755

Druh zariadenia                materská škola poskytujúca predprimárne vzdelávanie

Vyučovací jazyk                slovenský

Forma výchova a

vzdelávania                        celodenná

Telefónne čísla                Suletyová Iveta, riaditeľka: 0902 911 192  103

Kontakty                        Kubišová Valéria, ved. ŠJ: 0902 911 103

Zriaďovateľ                        Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64 Trenčín

Riaditeľka MŠ                Suletyová Iveta

Rada školy            Vznikla v roku 2004, výbor tvorí sedem členov, predseda                                 Balgová  Lucia.Rada školy zasadala v priebehu roka 4 krát.                                                                               

   

Obsah rokovania zasadnutí:

  • Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2017/18.
  • Školský poriadok materskej školy, Školský vzdelávací program materskej školy.
  • Podmienky prijímania detí do MŠ.
  • Plán práce materskej školy, aktivity, projekty.
  • Aktuálne informácie o finančnom  a materiálnom zabezpečení materskej školy.
  • Výzva ku spolupráci a sponzorstvu, finančnej spoluúčasti RZ.

Podieľa sa na dlhodobej koncepcii MŠ, je oboznamovaná s priebehom a výsledkami výchovy a vzdelávania, s hospodárením a finančnými prostriedkami, vzala na vedomie plán akcií školy.

Rada rodičovského združenia – vznik -  máj 2006, predseda pani  Ing. Masárová Silvia .

Rodičovské združenie získava prostredníctvom  darovania 2% z daní finančné prostriedky na skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu a materiálne vybavenie školy. Rodičovské združenia sa konajú podľa plánu. Zápisnice z rodičovského združenia zapisujú rodičia a sú uložené v agende materskej školy.

Údaje o poradných orgánoch: metodické združenie a pedagogická rada        

Metodické združenie a pedagogická rada sú poradnými orgánmi riaditeľa MŠ. Členmi metodického združenia a pedagogickej rady sú všetci pedagogickí zamestnanci. Vedením MZ bola poverená pani učiteľka Jarmila Juchová. Metodické združenie aj pedagogická rada majú vypracované plány činností a zasadaní.                  

        

2. Údaje o počte detí v MŠ:

v školskom roku 2018/2019:

trieda

Vekové zloženie

Počet detí k 15.9.2018

počet detí k 30.6.2019

Počet predškolákov

Počet detí so ŠVVP

učiteľky

1.A

3-4

18

21

Juchová Jarmila

Dovičicová Karolína

1.B

5-6

21

21

18

1

Kupková Katarína

Černáková Magdaléna

2.A

5-6

24

23

23

Balážová Viera

Bc.Ivaničová Monika

2.B

4-5

21

21

Suletyová Iveta

Mgr.Balajová Marcela

3.A

4-5

22

21

Koštialová Jozefína

Cyprichová Veronika

3.B

3-4

19

20

Čížová Eva

Čajdová Viera

        

3. Údaje o počte zapísaných detí do MŠ v školskom roku 2019/2020

Počet zapísaných detí

 na šk. rok 2019-2020

Počet prijatých detí

od septembra 2019

Počet evidovaných  žiadostí

 / ktorým bolo vydané rozhodnutie o neprijatí do MŠ /

127

45

8

4. Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy v školskom roku 2019/2020

Počet 5-6 ročných detí zapísaných do

1. ročníka ZŠ v šk. roku 2019/2020

Počet odchádzajúcich detí do ZŠ

Počet detí s odloženou PŠD

       41

36

5

5. Zoznam uplatňovaných vzdelávacích programov v šk. roku 2018/2019

V školskom roku 2018/2019 bol uplatňovaný Školský vzdelávací program Farebné stonožky , ktorý bol vypracovaný v súlade so ŠVP. V  zmysle § 9 ods. 5) a 6) školského zákona sú učebnými osnovami našej materskej školy vzdelávacie štandardy vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách.

                                                

6. Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:        

Počet všetkých zamestnancov školy:         20                         

Z toho pedagogických zamestnancov: 12                                

Nepedagogických  zamestnancov: 8                                     

Z toho zamestnancov školskej kuchyne:  1+ 3                                            

Meno a priezvisko učiteľa

Titul

Začínajúci učiteľ

1. atestačná

skúška

2. atestačná

skúška

Kreditový

príplatok 6%

Kreditový

príplatok 12%

Suletyová Iveta

Áno

Áno

Balajová Marcela

Mgr.

ÁNO

Juchová Jarmila

Áno

Áno

Kupková Katarína

Černáková Magdaléna

Ivaničová Monika

Bc.

Balážová Viera

Koštialová Jozefína

Cyprichová Veronika

Čajdová Viera

Áno

Čížová Eva

Áno

Dovičicová Karolína

Všetci pedagogickí zamestnanci spĺňajú kvalifikačné predpoklady.

7. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy: 

   Plán kontinuálneho vzdelávania:

Plán kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov MŠ Kubranská 20 Trenčín  školský rok 2018/2019

P. č.

Titul

Meno

Priezvisko

Celková časová dotácia

v hodinách

Vzdelávanie

Spolu kredity

Začiatok

Koniec

Poznámka

Druh vzdelávania

Vzdelávacia inštitúcia

Názov vzdelávacieho programu

Počet kreditov

Viera

Čajdová

aktualizačné

Inšpirácia

Rozvíjanie mat.predstáv detí pred.veku

Rozvíjanie fonol. uvedomovania ako prípravy na konvenčné čítanie s porozumením u detí pred. veku

15

15

30

13.12.2018

29.4.2019

Účasť na seminároch, konferenciách: Suletyová Iveta, Juchová Jarmila

Vzdelávanie bezkreditové: Mgr. Balajová, Čajdová Viera

Štúdium na VŠ: Bc. Ivaničová Monika

Ukončenie adaptačného vzdelávania: Mgr. Balajová Marcela

8. Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:

  • Prezentácia MŠ na internetových stránkach Mesta Trenčín www.trencin.sk
  • Prezentácia MŠ na vlastných stránkach www. ms-stonozka.webnode.sk
  • Prezentácia MŠ na nástenkách v MŠ  
  • Prezentácia MŠ na akciách  s rodičmi
  • Zapojenie do súťaží, ocenené deti aj učiteľky
  • Ocenenie ku Dňu učiteľov
  • Informácie v médiách  (tlač, televízia.... )
  • organizácia detských divadelných predstavení
  • plody jesene - jesenná výstava z prírodnín vo vstupných chodbách
  • „ Mikuláš, Mikuláš, čo v tom vreci máš?“ – divadlo,  mikulášska  besiedka
  • zdobenie vianočných stromčekov, pečenie medovníkov, posedenie pri vianočnom   stromčeku spojené s programom pre rodičov
  • spolupráca s KS, ZŠ – návštevy knižnice
  • Svetový deň vody- plánované aktivity súvisiace s vodou ako životodárnou tekutinou             pre človeka, živočíšnu a rastlinnú ríšu  
  • Veľká noc v materskej škole - umelecká tvorivosť detí a učiteliek    
  • Deň matiek – zhotovovanie darčekov,  kultúrny program pre mamičky a babičky
  • Deň detí – týždeň plný radosti: športový deň, skákací hrad,  výlet na   Kyselku    
  • Z rozprávky do rozprávky – rozprávkové dopoludnie, pri ktorom  deti získavali informácie o princípoch dobra a zla, vnímali, čo je v nich čarovné, fantastické, stotožňovali sa s postavami z príbehov a prostredníctvom nich riešili úlohy, prekonávali prekážky
  • výstavy  výtvarných prác v KS, zapojenie sa do súťaží - Vesmír očami detí
  • účasť na dni otvorených dverí v ZŠ
  • rozlúčka s predškolákmi, slávnostné pasovanie za školákov
  • karneval
  • plavecký výcvik a lyžiarsky výcvik 5-6 ročných detí

9. Údaje o projektoch, do ktorých je MŠ zapojená: (konkrétne názvy )

     Akcie  s deťmi v MŠ aj mimo MŠ:

      Projekt „DEŇ ZEME“ – cieľom projektu v predškolskom veku je, aby sa deti dôsledne zaoberali  témou prírody a životného prostredia. Pritom by mali nadobudnúť  vedomosti, schopnosti a pripravenosť ekologicky myslieť a konať. Perspektívne by mali byť schopní brať  pri rozhodovaní ohľad na šetrnejšie zaobchádzanie s prírodou.
   
 Projekt „ŠKOLSKÉ OVOCIEje Európsky program podpory konzumácie  ovocia a zeleniny v školách s finančnou podporou EU.

       Projekt „ ŠKOLSKÝ MLIEČNY PROGRAM“ je zameraný na zvýšenú konzumáciu mlieka a mliečnych výrobkov s finančnou podporou EÚ. 

       Projekt „ PREDPLAVECKÁ PRÍPRAVA“ hlavnou úlohou predplaveckej prípravy je  u neplavcov odstrániť strach z vodného prostredia, naučiť ich splývať a prípadne plávať jedným plaveckým spôsobom a vytvoriť tak predpoklady pre nácvik ďalších plaveckých spôsobov. Neplavci by mali zvládnuť základné prvky orientácie pod vodou, prekonávať rôzne prekážky vo vode a pod. Výučba sa  organizuje kolektívnym spôsobom  PENGUIN SPORT CLUBOM.

       Projekt „ Z ROZPRÁVKY DO ROZPRÁVKY “ zámerom projektu je sprostredkovať komunikáciu medzi svetom dospelých a svetom detí  prostredníctvom rozprávok a detskej literatúry. Rovnako dôležité je aj  kultivovať u detí estetický prejav dieťaťa, utvárať trvalý pozitívny vzťah ku knihe, k literárnemu a dramatickému umeniu.                                          

10. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole: od 16.01.2018 do 19.01.2018

Stav a úroveň výchovy a vzdelávania: Stav a úroveň učenia sa boli na dobrej úrovni.

Riadenie školy: Riadenie školy bolo na veľmi dobrej úrovni.

Podmienky výchovy a vzdelávania: Podmienky výchovy a vzdelávania boli na veľmi dobrej úrovni.

Závery:

Organizácia a štýl práce z hľadiska využitia metód a foriem práce vo vzťahu k stanoveným cieľom a obsahu realizovanej organizačnej formy boli takmer vo všetkých triedach efektívne. Prevládalo iniciovanie poznávania detí prostredníctvom vlastnej skúsenosti, vyjadrenia vlastného úsudku, stimulovania rozvoja vyšších psychických procesov, riešenia problémových úloh. Ojedinele boli rezervy v tvorivosti detí, rozvíjaní grafomotorických spôsobilostí detí, vo využívaní správnych metodických postupov.

Pozitívom školy boli vytvorené edukačné príležitosti pre deti so ŠVVP so ZZ.

K silným stránkam školy patrilo kvalitné vypracovanie vnútorných predpisov, pokynov a usmernení. Organizovanie bohatej škály aktivít spoločenského, kultúrneho, tvorivého a športového charakteru, poskytovanie a sprostredkovanie konzultačno-poradenských služieb zákonným zástupcom detí, realizovanie úloh vyplývajúcich z národných preventívno- výchovných programov, vlastných a národných projektov pozitívne vplývalo na výsledky VVČ.

Silnou stránkou školy bola efektivita kontrolnej a hospitačnej činnosti, analyzovanie zistení a výsledkov kontroly riaditeľkou, prijímanie opatrení na odstránenie zistených nedostatkov, pomenovanie slabších stránok vyučovania vo vzťahu k stanoveným cieľom hospitácie, čo zvyšovalo účinnosť kontrolnej činnosti s dopadom na kvalitu výchovy  a vzdelávania.

Silnými stránkami školy bolo vybudovanie a funkčnosť vonkajších a vnútorných priestorov.

Silnou stránkou školy bola prevládajúca vzájomná podpora a spolupráca, kultivované správanie sa všetkých zúčastnených na výchove a vzdelávaní, otvorená komunikácia so zákonnými zástupcami detí, čo malo výrazný vplyv na celkovú klímu a kultúru školy.

Veľmi dobré riadenie školy, podnetné a estetické prostredie pre deti a zamestnancov MŠ pozitívne vplývali na súčasné požiadavky predprimárneho vzdelávania.

11. Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy:

V tejto oblasti sme sa  zamerali na modernizáciu tried – výmena nábytku, ktorý musí zodpovedať určitým kritériám, výmena šatňových skriniek. Vo výchovno-vzdelávacom procese musíme prispôsobiť požiadavky aj na modernizáciu učebných pomôcok. Pri každej úspore finančných prostriedkov bola určitá časť vyčlenená na zakúpenie učebných pomôcok –tlačiarne, didaktické pomôcky pre všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa predškolského veku –  metodické materiály na  výcvik fonematického uvedomovania, na stimuláciu kognitívno - psychomotorických funkcií, a  na rozvoj komunikačných schopností dieťaťa.

Priority materskej školy :

-    priestorové podmienky školy sú po celkovej rekonštrukcii na veľmi dobrej úrovni, , slnečné, dobre osvetlené, vymaľované

  • školský dvor je priestranný, vybavený preliezačkami, vybudované vyvýšené záhony, zakúpený kompostér, drvič záhradného odpadu, altánok
  • nábytok v triedach a štyroch šatniach detí  bol vymenený za nový

Obnova materskej školy

Mesto sa o nenávratný finančný príspevok uchádzalo vo výzve Ministerstva životného prostredia SR  v rámci operačného programu Kvalita životného prostredia, ktorý je spolufinancovaný  Európskym fondom regionálneho rozvoja.

  • V školskom roku 2018/2019 prebehla rekonštrukcia MŠ, ktorej predmetom riešenia bolo: „Dosiahnutie úspory na energiách ako aj efektivita nakladania s verejnými zdrojmi.“ Pozitívny dopad bol dosiahnutý  prostredníctvom optimálne zvolených riešení v zmysle návrhu energetického auditu a teda zateplením obvodového a strešného plášťa, výmenou otvorových konštrukcií, modernizáciou vykurovania, osvetlenia a vzduchotechniky.

Projekt bude mať pozitívny dopad na kvalitu životného prostredia znížením emisií, čím  prispieva k zlepšovaniu podmienok života obyvateľstva v danom regióne.

  •     Počas rekonštrukcie sa podarilo obnoviť sociálne zariadenia detí, nad vchody do pavilónov zakúpiť nové prístrešky, doplniť chýbajúce žalúzie, vybaviť priestory novým nábytkom, kobercami.

12. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

  1. Finančné zabezpečenie školy riadi mesto Trenčín prostredníctvom štatutára – Školských zariadení mesta Trenčín, m. r. o., Mládežnícka 4, Trenčín
  2. Rodičia detí, alebo osoby, ktoré majú voči dieťaťu vyživovaciu povinnosť mesačne hradili príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy vo výške 14,04 € na dieťa.
  3. Vzdelávacie poukazy nemáme.
  4. V roku 2006 bolo v MŠ založené Občianske združenie rodičov pri MŠ, Kubranská 20, Trenčín s vypracovanými stanovami a vlastným účtovníctvom. Na účet Občianskeho združenia budú odvádzané príspevky rodičov – 2 % z dane fyzických a právnických osôb.

13. Ciele, ktoré si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy a vyhodnotenie ich plnenia:

Koncepčný zámer materskej školy vychádza  z cieľov  predprimárneho vzdelávania, ktorým je  doviesť  každé dieťa na konci  predškolského obdobia k tomu, aby v rozsahu svojich osobnostných predpokladov získalo  základy kompetencií dôležitých  pre jeho ďalší rozvoj i učenie pre život a vzdelávanie.

Zameriame sa na celostný rozvoj osobnosti detí v poznávaní seba samého, sveta ľudí, prírody a kultúry prostredníctvom vypracovaného ŠkVP Farebné stonožky. Komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa ovplyvňujeme kvalitnou stimuláciou, kultivovanou komunikáciou, štýlom práce a profesionalitou učiteliek.

Materská škola vytvára veľmi dobré podmienky na upevňovanie spolupatričnosti a tradícií, organizuje rôzne športové a kultúrno – spoločenské podujatia pre deti , rodičov a pre širokú verejnosť. K silným stránkam materskej školy patrí dobrá úroveň uplatňovania progresívnych a inovačných trendov, vybudovanie a funkčnosť vonkajších priestorov.

  1. Skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu zabezpečením nových edukačných pomôcok
  2. Tvorbu a plnenie školského vzdelávacieho programu
  3. Vytváranie priaznivých podmienok a prostredia na rozvoj a podporu rannej gramotnosti
  4. Formovanie pozitívneho postoja k prírodnému prostrediu a kultúrnym hodnotám
  5. Vytváranie esteticky príťažlivého prostredia MŠ
  6. Aktívny pohybový rozvoj detí - plavecký výcvik, lyžiarsky výcvik
  7. Ďalšiu obnovu priestorových a materiálno-technických podmienok školy – sociálne zariadenia detí
  8. Rozvíjanie projektov v oblasti zdravej výživy, environmentálnej výchovy, pohybových zručností,

14. Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení:

Materská škola dosahuje veľmi dobré výsledky v príprave 5-6 ročných detí na vstup do ZŠ.

K dosahovaniu veľmi dobrých výsledkov nám prispel kvalitne vypracovaný Školský vzdelávací program „Farebné stonožky“.

Veľmi dobré výsledky dosiahla škola aj v:

  • podmienkach výchovy a vzdelávania, v zavádzaní nových tvorivých foriem výučby
  • v používaní informačno – komunikačných technológií v zmysluplných a rozvíjajúcich edukačných interaktívnych programoch
  • v spolupráci s rodičmi
  • v udržaní si kvalitnej zaškolenosti detí na vstup do ZŠ
  • celkovej úrovni rozvoja osobnosti detí
  • v rozvíjaní environmentálneho cítenia u detí prostredníctvom zážitkového učenia

 návrhy opatrení:

  • na základe analýzy z hospitačných činností sa v školskom roku 2019/2020 zameriame na rozvíjanie tvorivej predstavivosti a divergentného riešenia, uplatňovanie a podporovanie správnych grafomotorických, hodnotiacich a sebahodnotiacich spôsobilostí detí.

15. Ďalšie informácie o škole:

Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania: V materskej škole sme organizovali výchovu a vzdelávanie detí s rešpektovaním vekových a individuálnych osobitostí detí. V dennom poriadku sme vymedzili striedanie činností, ktoré sa týkajú životosprávy a ďalších činností, ktoré zabezpečujú plynulý rozvoj dieťaťa. Poskytli sme deťom priestor pre pokojný, bezpečný, zmysluplný, aktívny a tvorivý pobyt v materskej škole. Denný poriadok obsahoval nasledovné organizačné formy dňa: hry a hrové činnosti, pohybové a relaxačné cvičenia, pobyt vonku, odpočinok, činnosti zabezpečujúce životosprávu, výchovno-vzdelávacie aktivity. Obsahom organizačných foriem dňa v MŠ boli činnosti dieťaťa a spoločné činnosti učiteľa a dieťaťa. Pri striedaní denných činností sme rešpektovali: pravidelnosť, dôslednosť, optimálny biorytmus, bezstresové prostredie.

Spolupráca školy s rodičmi o poskytovaní služieb deťom a rodičom: 

Spolupráca našej materskej školy a rodičov je veľmi široká a tvorí mimoriadne významnú súčasť života školy. Ide o zapájanie rodičov do života školy a o účasť rodičov na pravidelných stretnutiach, akciách a podujatiach. Snahou školy ja vtiahnuť rodičov a ich rodinných príslušníkov priamo do diania v škole do ozajstnej spolupráce v prospech detí.

Aktivity školy, súvisiace so zapojením rodičov do života školy sú zamerané na rôzne oblasti.

Organizujeme zážitkové podujatia, ktoré poskytujú rodičom možnosť spoznať hlbšie filozofiu školy. Dôležitou oblasťou spolupráce je priame zapájanie rodičov v tvorivých dielňach, pri prezentácii projektov do ktorých je MŠ zapojená.    

V priebehu školského roka boli zákonní zástupcovia informovaní o aktuálnych problémoch a aktivitách prostredníctvom oznamov v šatniach tried detí, vo vstupných chodbách a individuálnych rozhovorov učiteliek s rodičmi na jednotlivých triedach podľa potreby. Pre rodičov budúcich prvákov sme zabezpečili aj konzultácie so psychologičkou a logopédom. Rodičia finančne a sponzorsky podporili rôzne aktivity školy. Najvýznamnejšími spoločnými aktivitami bola realizácia  podujatí jednotlivo po triedach: Vianočné besiedky, tvorivé dielne, Deň matiek, rozlúčková besiedka s budúcimi prvákmi, športová olympiáda, deň Zeme, Z rozprávky do rozprávky. Vzťahy s rodičmi sú konštruktívne a otvorené. Rodičia spolupracujú pri organizovaní školských a triednych podujatí, prejavujú záujem o spoluprácu.

Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú:

  • Zriadovateľ Mesto Trenčín,
  • Rada školy pri materskej škole ako poradný orgán MŠ,
  • Rodičovské združenie pri materskej škole–poradný orgán MŠ,
  • Spolupráca s CPPPaP Kukučínova 473 v  Trenčíne – diagnostika školskej spôsobnosti u detí v predškolskom veku,
  • Základná škola Kubranská – otvorené dni a zápis detí do ZŠ
  • organizácia Penguin - plavecký a lyžiarsky výcvik
  • profesionálne bábkové divadlá – Dúha, Zo šuflíka, Slniečko,....
  • Kultúrne stredisko Kubra – rôzne výstavy a knižnica

V Trenčíne dňa...................                                                    .......................................

                                                                                     riaditeľka MŠ