Materská škola, Kubranská 20, Trenčín

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy Kubranská 20, Trenčín za školský rok 2020/2021

Predkladá: Suletyová Iveta, riaditeľka MŠ

Prerokované pedagogickou radou dňa: 31.08.2021

Vyjadrenie rady školy zo dňa 28.09.2021

Rada školy súhlasí s obsahom Správy o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok  2020/2021

Predseda rady školy:  Ing. Bebjaková Jana

Stanovisko zriaďovateľa

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Mesto Trenčín, Mierové námestie 2, 911 64 Trenčín 

schvaľuje / neschvaľuje 

Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy Kubranská 20 Trenčín

                                                                                          ............................................................

                                                                                                          za zriaďovateľa

Správa je vypracovaná

 v zmysle vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 435/2020 Z. z. zo dňa 01.01.2021 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení, zhodnotenia koncepčného zámeru rozvoja školy za obdobie 2016- 2021, vyhodnotenia plnenia plánu práce metodického združenia, Plánu práce materskej školy na školský rok 2020/2021, informácii o činnosti Rady školy pri Materskej škole Kubranská 20, Trenčín, ďalších podkladov – hodnotenia VVČ z jednotlivých tried.

  1. Základné identifikačné údaje o škole:

Názov školy:                               Materská škola

Adresa školy:                              Kubranská 20, 911 01 Trenčín

Webové sídlo:                              www.ms-stonozka.webnode.sk

Riaditeľka MŠ:                           Suletyová Iveta

E-mail:                                          iveta.suletyova@ms.trencin.sk

Telefónne číslo:                            0902 911 192

Druh zariadenia:                         Materská škola poskytujúca predprimárne vzdelávanie

Vyučovací jazyk:                         slovenský

Forma výchovy a vzdelávania:   celodenná

     2) Základné údaje o zriaďovateľovi

IČO:                                             36129755

Zriaďovateľ:                                Mesto Trenčín,

Adresa:                                          Mierové námestia 2, 911 64  Trenčín

Riaditeľ ŠZTN:                            Ing. Rastislav Masaryk

  1. Údaje o rade školy

Rada školy (RŠ) pri MŠ Kubranská 20, Trenčín ustanovená v zmysle § 25 ods. 4 a 5 zákona č. 596/2003 Z. z o štátnej správe a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vznikla v roku 2004. Výbor tvorí sedem členov, podieľa sa na dlhodobej koncepcii MŠ, je oboznamovaná s priebehom a výsledkami výchovy a vzdelávania, s hospodárením a finančnými prostriedkami, vzala na vedomie plán akcií školy. V priebehu šk. roku 2020/2021 zasadala dva krát.

Obsah rokovania zasadnutí:

  • Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2019/20.
  • Školský poriadok materskej školy, Školský vzdelávací program materskej školy.
  • Podmienky prijímania detí do MŠ.
  • Plán práce materskej školy, aktivity, projekty.
  • Aktuálne informácie o finančnom  a materiálnom zabezpečení materskej školy.

-     Oboznámenie s pedagogicko-organizačným a materiálno – technickým    zabezpečením.

  • Výzva ku spolupráci a sponzorstvu, finančnej spoluúčasti RZ.

Predseda: Ing. Bebjaková Jana /rodič/

Členovia: Gergel Ján – za rodičov

                  Kupková Katarína – ped. zamestnanec

                  Mgr. Kupková Marcela – ped. zamestnanec

                  Tinková Anna – prevádzkový zam.

                  Mgr. Baco Miloslav – za zriaďovateľa

                  JUDr. Smolka Martin  – za zriaďovateľa                                                                                

   

Rada rodičovského združenia – vznik -  máj 2006, predseda pani  Ing. Masárová Silvia.

Rodičovské združenie získava finančné prostriedky na skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu a materiálne vybavenie školy prostredníctvom  darovania 2% z daní. Rodičovské združenia sa tento rok nekonali kvôli zhoršenej epidemiologickej situácii – COVID 19. Rodičia boli informovaní info listom, cez web stránku o dôležitých veciach. Návratkou rodič potvrdil, že bol riadne oboznámený so školským poriadkom MŠ a dané dokumenty odsúhlasil /ŠP, prevádzku/. V priebehu školského roka boli zákonní zástupcovia pravidelne informovaní o aktuálnych problémoch a aktivitách prostredníctvom oznamov v šatniach tried detí, vo vstupných chodbách a individuálnych rozhovorov učiteliek s rodičmi na jednotlivých triedach podľa potreby.

Údaje o poradných orgánoch: metodické združenie a pedagogická rada        

Metodické združenie je v zmysle § 6 ods. 1, 3, 4, 5 vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 Z. z. o materskej škole v znení vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 308/2009 Z. z. poradným orgánom riaditeľa MŠ tvoria ju všetci pedagogickí zamestnanci. Vedením MZ bola poverená pani učiteľka Jarmila Juchová. Metodické združenie má vypracovaný plán činností a zasadaní.  VEDÚCA METODICKÉHO ZDRUŽENIA, koordinuje, hodnotí a zodpovedá za prípravu pedagogickej dokumentácie podľa osobitného predpisu v zverenej oblasti plnenia školského vzdelávacieho programu, podieľa sa na organizovaní rozvoja profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov a vykonáva projektovú, poradenskú a hodnotiacu činnosť zameranú na kvalitu výchovy a vzdelávania.

Pedagogická rada  je v zmysle § 6 ods. 1, 2 vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 Z. z. o materskej škole v znení vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 308/2009 Z. z. poradným orgánom riaditeľa MŠ a tvoria ju všetci pedagogickí zamestnanci. Pedagogická rada pracovala podľa plánu činností a zasadnutí do 11.1.2021 . Potom opäť od  6. 4. 2021. Koncoročná hodnotiaca pedagogická rada bola uskutočnená dňa 28.6.2021.

Každý individuálny člen pedagogickej rady je osobne zodpovedný za kvalitu zasadnutí a výstupov zo zasadnutí pedagogickej rady. Obsahom zasadnutí pedagogických rád je riešenie aktuálnych odborných otázok súvisiacich s výchovou a vzdelávaním.

2. Údaje o počte detí v MŠ: v školskom roku 2020/2021:

Počet tried

6

Počet detí s odkladom povinnej školskej dochádzky k 15.9.2020

6

Počet detí, ktoré majú 1 rok pred plnením povinnej školskej dochádzky k 15.9.2020

37

Počet detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

2

Trieda

Vekové zloženie

Počet detí k 15.9.2020

Počet detí k 30.6.2021

Počet predškolákov

Počet detí so ŠVVP

1.A

4 -5-6

23

23

13

1.B

4 - 5

21

21

2.A

3 - 4

18

18

2.B

3-4

16

13

2

3.A

3 - 4

16

15

3.B

5 - 6

23

24

24

3. Údaje o počte zapísaných detí do MŠ v školskom roku 2021/2022

Počet všetkých detí v MŠ od 01.09.2021

Počet novozapísaných  detí na šk. rok 2021-2022

Počet novoprijatých detí

od 01.09. 2021

Počet evidovaných  žiadostí

( ktorým bolo vydané rozhodnutie o neprijatí a ani neboli prijaté na inú MŠ )

Počet detí so ŠVVP

119

57

37

8

2 / z toho 1 ind.vzdelávanie

4. Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy v školskom roku 2021/2022

Počet 5-6 ročných detí zapísaných do

1. ročníka ZŠ v šk. roku 2021/2022

Počet odchádzajúcich detí do ZŠ od 01.09.2021

Počet detí s PPPD

37

35

2

5. Zoznam uplatňovaných vzdelávacích programov v šk. roku 2020/2021

V školskom roku 2020/2021 bol uplatňovaný Školský vzdelávací program Farebné stonožky, ktorý bol vypracovaný v súlade so ŠVP. V  zmysle § 9 ods. 5) a 6) školského zákona sú učebnými osnovami našej materskej školy vzdelávacie štandardy vzdelávacích oblastí Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách.

                                                

6. Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy v školskom roku 2020/2021:

Údaje o počte zamestnancov

PZ

12

Odborní zamestnanci

0

Nepedagogickí zamestnanci (vedúci zariadenia školského stravovania/kuchárka/upratovačka, práčka)  

1/3/3/1

Plnenie kvalifikačného predpokladu PZ 

Kvalifikovaní PZ

12

Nekvalifikovaní PZ

0

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

        1

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa

1

Úplné stredné odborné vzdelanie

10

PZ - I. atestačná skúška

3

PZ - II. atestačná skúška

0

Všetci pedagogickí zamestnanci spĺňajú kvalifikačné predpoklady.

7. Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:

Práca s deťmi  je neustále vyvíjajúci sa proces, ktorý prináša každodenne nové poznatky, skúsenosti a výzvy, na ktoré je potrebné adekvátne reagovať v záujme rozvoja osobnosti dieťaťa. Svojou každodennou prácou sme neustále posúvali hranicu spokojnosti rodičov s výchovou a vzdelávaním v našej škole. Našou ambíciou bolo pripraviť deti na primárne vzdelávanie, na život v meniacej sa spoločnosti, uplatňovaní  a chránení práv dieťaťa.

  1. Tradície našej školy:

  • Dni otvorených dverí pre novoprijaté deti a ich zákonných zástupcov - nesplnené
  • Bábkové divadielka a hudobné predstavenia v priestoroch MŠ
  • Branné vychádzky na Kyselku
  • Jesenné a vianočné tvorivé dielne pre deti a ich rodičov - spolupráca s rodičmi, práca s novými netradičnými technikami – bez účasti rodičov
  • Mikuláš a vianočné besiedky
  • Fašiangový karneval – oboznamovanie detí s udržiavaním ľudových tradícií
  • Marec mesiac knihy – návšteva knižnice v KS Kubra - nesplnené
  • Deň Matiek – zhotovenie darčekov
  • Oslavy MDD –  týždeň plný radosti /olympiáda, piknik, diskotéka, divadlo- kino, ukážka práce hasičov, kúzelník,.../
  • Športové dopoludnie – bez účasti rodičov
  • Rôzne projekty: Z rozprávky do rozprávky, Deň Zeme – bez účasti rodičov
  • Rozlúčka s predškolákmi – bez účasti rodičov
  • Koncoročné výlety – Vláčik Matúš Čák  - poznávania nášho mesta

Z dôvodu vzniknutej epidemiologickej situácie súvisiacej s COVID 19 boli plánované akcie materskej školy od 07.01.2021 do 07.04.2021 zrušené. Akcie poriadané od 07.04.2021 boli bez účasti zákonných zástupcov.

8. Údaje o projektoch, do ktorých je MŠ zapojená:

     Akcie  s deťmi v MŠ aj mimo MŠ:

  • Projekt „ŠKOLSKÉ OVOCIEje Európsky program podpory konzumácie  ovocia a zeleniny v školách s finančnou podporou EU.
  • Projekt „ŠKOLSKÝ MLIEČNY PROGRAM“ je zameraný na zvýšenú konzumáciu mlieka a mliečnych výrobkov s finančnou podporou EÚ. 
  • Projekt „PREDPLAVECKÁ PRÍPRAVA“ nesplnené vzhľadom na danú situáciu / COVID 19/
  • Projekt „Z ROZPRÁVKY DO ROZPRÁVKY“ zámerom projektu je sprostredkovať komunikáciu medzi svetom dospelých a svetom detí  prostredníctvom rozprávok a detskej literatúry. Rovnako dôležité je aj  kultivovať u detí estetický prejav dieťaťa, utvárať trvalý pozitívny vzťah ku knihe, k literárnemu a dramatickému umeniu- bez účasti rodičov
  • Projekt „ MÚDRE HRANIE „ pedagogickí zamestnanci reagovali na výzvu Ministerstva školstva SR a vypracovali projekt o poskytnutie finančných prostriedkov na podporu zlepšenia vybavenia materskej školy. MŠ získala 1 000,0 € na nákup didaktických pomôcok, kníh a hračiek. 

9. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti:  od 16.01.2018 do 19.01.2018

Stav a úroveň výchovy a vzdelávania: Stav a úroveň učenia sa boli na dobrej úrovni.

Riadenie školy: Riadenie školy bolo na veľmi dobrej úrovni.

Podmienky výchovy a vzdelávania: Podmienky výchovy a vzdelávania boli na veľmi dobrej úrovni.

Závery:

Organizácia a štýl práce z hľadiska využitia metód a foriem práce vo vzťahu k stanoveným cieľom a obsahu realizovanej organizačnej formy boli takmer vo všetkých triedach efektívne. Prevládalo iniciovanie poznávania detí prostredníctvom vlastnej skúsenosti, vyjadrenia vlastného úsudku, stimulovania rozvoja vyšších psychických procesov, riešenia problémových úloh. Ojedinele boli rezervy v tvorivosti detí, rozvíjaní grafomotorických spôsobilostí detí, vo využívaní správnych metodických postupov.

Pozitívom školy boli vytvorené edukačné príležitosti pre deti so ŠVVP so ZZ.

K silným stránkam školy patrilo kvalitné vypracovanie vnútorných predpisov, pokynov a usmernení. Organizovanie bohatej škály aktivít spoločenského, kultúrneho, tvorivého a športového charakteru, poskytovanie a sprostredkovanie konzultačno-poradenských služieb zákonným zástupcom detí, realizovanie úloh vyplývajúcich z národných preventívno- výchovných programov, vlastných a národných projektov pozitívne vplývalo na výsledky VVČ.

Silnou stránkou školy bola efektivita kontrolnej a hospitačnej činnosti, analyzovanie zistení a výsledkov kontroly riaditeľkou, prijímanie opatrení na odstránenie zistených nedostatkov, pomenovanie slabších stránok vyučovania vo vzťahu k stanoveným cieľom hospitácie, čo zvyšovalo účinnosť kontrolnej činnosti s dopadom na kvalitu výchovy  a vzdelávania.

Silnými stránkami školy bolo vybudovanie a funkčnosť vonkajších a vnútorných priestorov.

Silnou stránkou školy bola prevládajúca vzájomná podpora a spolupráca, kultivované správanie sa všetkých zúčastnených na výchove a vzdelávaní, otvorená komunikácia so zákonnými zástupcami detí, čo malo výrazný vplyv na celkovú klímu a kultúru školy.

Veľmi dobré riadenie školy, podnetné a estetické prostredie pre deti a zamestnancov MŠ pozitívne vplývali na súčasné požiadavky predprimárneho vzdelávania.

10. Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy:

V oblasti materiálno-technickej bolo prioritou materskej školy doplnenie nových herných prvkov na školskom dvore (2 ks Veľká loď), čím sme zatraktívnili deťom priestory na hru a umožnili im rozvíjať svoje pohybové zručnosti. Vo vnútorných priestoroch sme vymenili v dvoch pavilónoch linoleum a zvýšili tak estetiku prostredia materskej školy, ale aj bezpečnosť podlahovej krytiny.

Na skvalitňovaní interiéru sa podieľajú učiteľky spoločne s upratovačkami. Triedy sú vybavené variabilným a účelovým nábytkom, ktorý umožňuje vytváranie estetických kútikov zameraných na edukačný proces.

Na zlepšovanie výchovno-vzdelávacieho procesu využívame učebné pomôcky i didaktické pomôcky, ktoré neustále inovujeme a dopĺňame. Každoročne vyčleňujeme finančné prostriedky na zakúpenie nových učebných i didaktických pomôcok, aby vybavenie zodpovedalo zvýšeným požiadavkám a rýchlo sa meniacej situácii  vyučovacieho procesu. Tým prispievame k všestrannému rozvoju detí v predškolskom veku, k ich kognitívnemu, psychomotorickému, ale i sociálnemu rozvoju osobnosti.

Priority materskej školy :

  • Veľmi dobré priestorové podmienky školy, k čomu prispela najmä celková rekonštrukcia materskej školy. Priestory sú dostatočne veľké, slnečné, dobre osvetlené, vymaľované, vyhovujúce na prácu s deťmi.
  • Triedy sú vkusne, prakticky a účelovo zariadené. Sú vybavené počítačmi, interaktívnymi tabuľami, ktoré sú využívané v učebnom procese.
  • Školský dvor svojou rozlohou a vybavením (preliezačky, hojdačky, altánok, vyvýšené záhony, kompostér, drvič záhradného odpadu) poskytuje deťom priestor na rôznorodé aktivity a pohybové vyžitie. Zároveň napomáha pri praktických činnostiach a edukácii.
  • Materská škola má vytvorenú vlastnú webovú stránku, ktorá sprístupňuje rodičom i verejnosti najnovšie informácie o jej činnosti.  

11. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

  1. Finančné zabezpečenie školy riadi mesto Trenčín prostredníctvom štatutára – Školských zariadení mesta Trenčín, m. r. o., Mládežnícka 4, Trenčín
  2. Ministerstvo školstva poskytuje príspevok na výchovu a vzdelávanie pre MŠ, ktorý je účelovo určený pre materskú školu na financovanie aktivít súvisiacich s výchovou a vzdelávaním detí, ktoré majú v danej MŠ jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky.
  3. Rodičia detí alebo osoby, ktoré majú voči dieťaťu vyživovaciu povinnosť mesačne hradia   príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy podľa  VZN č. 35/2019 od 01.01.2021 vo výške  mesačného príspevku: 25 €
  4. Vzdelávacie poukazy nemáme.
  5. V roku 2006 bolo v MŠ založené Občianske združenie rodičov pri MŠ, Kubranská 20, Trenčín s vypracovanými stanovami a vlastným účtovníctvom. Na účet Občianskeho združenia budú odvádzané príspevky rodičov – 2 % z dane fyzických a právnických osôb.

12. Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení:

Materská škola dosahuje veľmi dobré výsledky v príprave 5-6 ročných detí na vstup do ZŠ, k čomu prispel nielen kvalitne vypracovaný Školský vzdelávací program „Farebné stonožky“, ale aj dôsledná práca pedagogických zamestnancov.

Veľmi dobré výsledky dosiahla škola aj v:

  • podmienkach výchovy a vzdelávania, v zavádzaní nových tvorivých foriem výučby
  • v používaní informačno – komunikačných technológií v zmysluplných a rozvíjajúcich edukačných interaktívnych programoch,
  • v spolupráci s rodičmi,
  • v udržaní si kvalitnej zaškolenosti detí na vstup do ZŠ,
  • celkovej úrovni rozvoja osobnosti detí,
  • v rozvíjaní environmentálneho cítenia u detí prostredníctvom zážitkového učenia
  • uľahčovaní plynulej adaptácie na zmenené – inštitucionálne, školské prostredie,
  • využívaní aktivizujúcich metód učenia sa, zážitkového učenia, riešenia problémových úloh
  • v plánovaní pedagogických situácií, ktoré boli pre dieťa osobne významné, čím umožnili deťom aktívne sa podieľať na vlastnom osobnom rozvoji s využitím inovatívnych foriem a metód práce
  • rozvíjaní zdravého životného štýlu, všeľudských, morálnych a duchovných hodnôt a vytváraní pevného základu celoživotného kladného postoja k aktívnemu pohybu

Návrhy opatrení:  

  • na základe analýzy z hospitačných činností sa v školskom roku 2020/2021 sa budeme i naďalej zameriavať na rozvíjanie grafomotorických spôsobilostí, budeme viesť deti k tvorivým postupom vo všetkých oblastiach vzdelávania,
  • sústredíme sa taktiež na predčitateľskú gramotnosť a budeme u detí podporovať ich bádateľské predpoklady,
  • v práci budeme voliť správne metodické postupy na dôkladné osvojenie si vedomostí, zručností a návykov u detí
  • vytvoriť podmienky pre sebavzdelávanie zamestnanca a motivovať ich k získavaniu nových vedomostí, prípadne zlepšiť ich existujúce schopnosti
  • tvorivo uplatňovať získané zručnosti v edukačnom procese
  • vytvárať podmienky na zvyšovanie právneho vedomia učiteliek- podporovať inovácie a zmeny
  • uplatňovať asertívnu komunikáciu na pracovisku, eliminovať tenzie a stresy
  • poskytovať informácie verejnosti, médiám, potenciálnym rodičom

V súlade s výsledkami analýzy je naďalej potrebné v školskom roku 2021 /2022 pedagogickú prácu zamerať na :

  • Zabezpečiť deťom predškolského veku kvalitnú výchovu a vzdelávanie
  • pristupovať k deťom individuálne, podporovať osobnosť a záujmy každého dieťaťa, podporovať nadanie, osobnosť a záujmy každého dieťaťa,
  • utvárať u detí schopnosť získať nové poznatky a skúsenosti a vedieť ich využiť, 
  • utvárať a rozvíjať národné povedomie detí prostredníctvom ľudovej slovesnosti, 
  • zachovávať a rozvíjať tradície v kultúrnych podujatiach uskutočňovaných v MŠ a podieľať sa na kultúrnom živote v meste
  • rozvíjať u detí schopnosť samostatného riešenia problémov,  podporovať u detí základy kritického myslenia
  • naďalej podporovať, prebúdzať a maximálne rozvíjať tvorivý potenciál detí
  • rozvíjať emocionálnu stránku osobnosti dieťaťa - city, prežívanie, emócie
  • podporovať prirodzenú túžbu detí po pohybe, umožniť deťom pravidelný pohyb na čerstvom vzduchu, vytvárať pozitívny postoj k pohybovým aktivitám a športu organizovaním rôznych športových podujatí,
  • ponúknuť dieťaťu možnosť využívať digitálne technológie vo všetkých oblastiach učenia sa
  • vychovávať harmonicky rozvinuté osobnosti, schopné uplatniť sa v rozvíjajúcej sa spoločnosti
  • vytvárať čo najlepšie podmienky pre realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu                          vzhľadom k možnostiam a schopnostiam detí a pracovného kolektívu
  • podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu hrou

13. Ďalšie informácie o škole:

Spolupráca školy s rodičmi o poskytovaní služieb deťom a rodičom:  

Materská škola spolupracuje s rodičmi vo viacerých oblastiach a neustále sa snaží túto spoluprácu zdokonaľovať a rozširovať o nové spoločné aktivity. Zapájame rodičov, ale aj rodinných príslušníkov do akcií a podujatí, ktoré im umožnia nahliadnuť do diania v škole a sú deťom prospešné. Pestrá škála školských aktivít je rôznorodo zameraná, čím napomáha rodičom spoznať prácu a život v tomto prostredí. Rodičov zapájame do viacerých tvorivých činností  (tvorivých dielní), ktoré rozvíjajú kreatívne zručnosti detí i rodinných príslušníkov. Každoročne realizujeme vianočné besiedky, rôzne tvorivé dielne, športovú olympiádu, Deň Zeme, Z rozprávky do rozprávky. Snažíme sa i o zapojenie rodičov do drobných opráv a prác na skrášľovaní vonkajších priestorov materskej školy.

Rodičia sú nápomocní aj pri zabezpečovaní pomôcok, náradia a iných dostupných prostriedkov potrebných na realizáciu aktivít s deťmi. Sponzorujú a finančne podporujú aktivity materskej školy, prispievajú na zakúpenie pomôcok na tvorivé činnosti.

Dôležité informácie získavajú zákonní zástupcovia detí pravidelne prostredníctvom oznamov v šatniach, vstupných chodbách, či formou individuálnych rozhovorov a v neposlednom rade aj prostredníctvom internetovej stránky materskej školy.

Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú:

Materská škola spolupracuje i s ďalšími inštitúciami v meste, najmä so zriaďovateľom Mestom Trenčín, s radou školy, Rodičovským združením pri materskej škole, s CPPPaP Kukučínova 473 v Trenčíne, so Základnou školou Kubranská, ZUŠ Trenčín, Kultúrnym strediskom Kubra, ale i s viacerými profesionálnymi bábkovými divadlami.

Rada školy ako poradný orgán je na svojich zasadnutiach informovaná o dianí v materskej škole, rieši aktuálne odborné otázky súvisiace s výchovou a vzdelávaním, ale aj organizačné zabezpečenie chodu materskej školy.

CPPPaP v Trenčíne pravidelne pomáha pri diagnostike školskej spôsobilosti detí predškolského veku.

Základná škola umožňuje deťom nahliadnuť do diania v škole prostredníctvom Dní otvorených dverí, učiteľky materskej školy sa zúčastňujú na zápise detí do prvého ročníka školy.

Učiteľky ZUŠ rozvíjajú a podporujú výtvarné cítenie a talent u detí z našej MŠ.

V Kultúrnom stredisku Kubra deti navštevujú rôzne výstavy, využívajú exteriér, ale i interiér na rôzne aktivity. Navštevujú miestnu knižnicu, ktorá sídli v kultúrnom stredisku.

Celoročne spolupracuje materská škola s profesionálnymi bábkovými divadlami (Dúha, Zo šuflíka, Slniečko...). Divadielka rozširujú u detí literárne spektrum, estetické cítenie, učia deti ohľaduplnosti, spoznávajú nové melódie, aktívne vnímajú dej, čím prispievajú k ich celkovému poznaniu sveta.

V Trenčíne dňa 30.09.2021                                Riaditeľka MŠ Suletyová Iveta